jonasonpt.blogg.se

2013-02-25
22:35:22

Första filthy fifty
Efter att ha haft ångest hela helgen var det idag dags för att köra ett filthy fifty pass med Philip. Filthy fifty är ett crossfitpass där man gör 50 reps av tio olika övningar i rad på så kort tid som möjligt. En riktig mördare att börja passet med!
 
WOD:
 
 
Eftersom ingen av oss kan göra double unders på hopprep så körde vi bara vanliga hopp. Burpees på slutet var en riktig mördare, men jag brännde igenom passet på 20 min och 20 sekunder. Finns utrymme för förbättring här alltså!! Vi avslutade träningspasset med att köra igenom ett kortare program för rygg och biceps.
 
För alla som inte tror att man kan bli riktigt slutkörd på 20 min så rekomenderar jag att du testar detta pass.
 
Nästa test inom crossfit blir Cindy...
5 chins
10 Pushups
15 Airsquats
Så många varv som möjligt på 20 min, testa och kommentera gärna med erat antal.

Kommentar:
#1: Emma

Hej! Så kul att du hittat va du verkligen vill göra! Trodde inte du skulle bli PT när du va liten eller :p nu till min fråga, alla övningar du skriver om, du skulle inte kunna göra en beskrivningen om dom? Det är lite svårt för en annan när namnen står på engelska och man inte riktigt vet vad det heter på svenska :) kram Emma W

Svar: Hej Emma! De trodde jag inte, den lilla tarmen som jag va:p jag ska absolut göra en beskrivning av övningarna, på ungefär samma sätt som jag gjorde chinsbeskrivningen. Det som begränsar just nu är fotograferingen :) kram!
Kristoffer

2013-02-28 @ 22:26:11
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: