jonasonpt.blogg.se

2013-02-25
16:29:12

Radikalt karriärsbyte

De som läste mitt första inlägg funderar säkert varför en färdigutbildad ingenjör bestämmer sig för att låna pengar och utbilda sig till PT. Det kan ses som ett enormt slöseri att sitta på 250 tusen i studielån utan att ens använda den utbildningen. Men hur många känner att de har lust att sitta på sin fritid och göra obetald research till sitt nuvarande jobb? Jag vill det. Och om man känner så för sitt arbete, vilket är en väldigt stor del av livet, så skulle jag säga att det är värt det.

 

Vem vet, i framtiden kanske jag faktiskt vill sitta och vända papper.

Den här kortfilmen på youtube har varit inspirerande i just detta. Gör det du verkligen brinner för så kommer allt att lösa sig :)

Dagens motivationsvideo:

 

Taggar: Motivation;

Kommentar:
#1: Anna

Precis vad jag behövde idag efter vad vi skrev igår! Ska ta och skriva ett mail till studievägledaren på en gång och få ordning på livet, för nu tänker jag följa min dröm :)
Ha det fint!

Svar: Va roligt att höra anna! :) lycka till!
Kristoffer

2013-03-05 @ 08:53:47
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: