jonasonpt.blogg.se

2013-03-27
12:09:00

American take away
Så länga man tränar hårt och inte äter pizza varje dag så kan man faktiskt unna sig lite onyttigt ibland. Men man funderar ju ibland på hur man kunde ha sett ut om man va strikt med kosten samtidigt som man käkade. Nu snackar jag inte fett % eftersom jag fortfarande ligger på 10% men muskelmassa. 
.
 
Dagens lunch:
5 bitar pizza och två tortilla med tacos. Skulle gissa att jag hamnar någonstans runt 1100-1200 kcal. 
 
Måste säga att tacosen faktiskt va godare än pizzan...
Taggar: Kost, Mat;

Kommentarer:
#1: Ebba

Vad är då en bra matplan om syftet är att bygga muskler? Protein är väl underförstått, men hur mycket av varje måltid bör vara protein, respektive kolhydrater och fett? :)

Svar: Jag brukar rekommendera 2gr protein / kilo kroppsvikt, dvs väger du 60kg så ska du äta 120g protein. När det kommer till fett så är det viktigaste att man får i sig de essentiella omega 3 och 6 fetterna. Jag rekommenderar heller inte att köra LCHF när man vill bygga, eftersom att ladda in kolhydrater i musklerna går mycket fortare om man käkar snabba kolhydrater efter träning och då förkortas återhämtningsperioden. En balanserad kost är det bästa med ett extra intag av protein :)
Kristoffer

2013-03-27 @ 13:14:34
#2: nätterlund

Gillar din blogg Kristoffer! Bäst för dej att de inte va är bredvid mej du käka utan att hälsa på!

Svar: Härligt att du gillar den!Nä, jag käkade på american i Sandviken :P
Kristoffer

2013-03-27 @ 15:08:07
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: