jonasonpt.blogg.se

2013-03-01
22:00:57

Leg day!
Squats squats squats, det är hur man bygger snygga ben och en fast rumpa. Ok, nu lät jag lite som en tjej, men i alla fall på gymmet jag tränar så är det vanligare att tjejerna tränar ben än att killarna gör det. Sorgligt, jag vet! Så för att följa det kvinliga spåret lite till så tänkte jag lägga upp en bild på mina ben/rumpa, be nice!
 
 
Och ja, jag tränar alltid ben i tights nu för tiden har man testat det en gång så vill man inte byta till att köra shorts igen. Fortfarande rätt smala ben p.g.a att när jag började träna så var det roligare att träna överkropp. Lider fortfarande av det och en del veckor så blir det två benpass.
 
Mitt benprogram ser ut enligt följande:
4 set squats 12-15 reps
4 set frontsquats 12-15 reps
2 set deadlift 12-15
2 set utfall, 20 steg
3 set Benspark, avslutat med ett dropset
3 set lårcurl, också avslutat med ett dropset
3 set benpress, maxreps. Brukar ligga mellan 12 och 20 reps.
 
Som ni ser så kör jag inte vader på mina benpass utan kör det tillsammans med mage en dag i veckan.
 
Taggar: Knäböj, Squats;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: