jonasonpt.blogg.se

2013-03-03
22:56:43

Skidåkning och söndagsgym
On gods given day of rest, blev det just det, ganska mycket vila. Vaknade någon när någon timme hade passerat i vasaloppet och stannade sen i sängen/soffan fram till tretiden. Såg norge vinna både herrarnas och damernas vasalopp. Men när det istället blev femmilen i val di fiemme så visade Sverige var skåpet skulle stå! Skönt att avsluta VM med ett guld, efter ett grymt lopp av Johan Olsson och norge fick inte ens medalj :D
 
Det var alltså inte jag som åkte skidor. Inspirerad av den svenska kämpaglöden cyklade jag iväg till gymmet för att köra ett mag/vad/underarmspass. Ingen kontakt alls med vaderna idag, men tror ändå att träningsverken kommer att smyga sig på under morgondagen som den alltid gör efter vadpassen. Underarmarna fick rejält med smörj dock, va länge sedan jag tränade dem aktivt och hoppas att det inte kommer att påverka morgondagens ryggpass ^^ 
 
Lite uppdatering av min form...
Jag har nu tränat varje dag i 22 månader, bortsätt från planerade vilodagar och sjukdomsperioder, började sista april 2011.
 
Min kroppstyp är ectomorph, med det menas att jag har svårt att lägga på mig vikt och har en väldigt hög ämnesomsättning. Detta har under hela min uppväxt varit till min nackdel, eftersom jag varit myggvikt i alla sporter jag utövat. Men nu när det kommer till fitness istället så känner jag att det börjar bli till min fördel. Jag har nu bulkat i 8 månader, jag har inte räknat kalorier utan bara sett till att jag fått i mig rätt mängd protein och sen ätit så mycket jag bara kunnat. Men har inte lagt på mig speciellt mycket fett. 
 
 
 Dagsformen:
 
När jag började träna vägde jag strax under 70 kilo, idag väger jag mellan 81-82 kilo. Mina förhoppningar och ambitioner är att kunna tävla i AF(atheltic fitness) inom en snar framtid. Obs, ska jag tävla så vill jag ha goda chanser att vinna... Så målvikten ligger någonstans runt 86 kilo, med ~6% kroppsfett. 
 
Om två månader närmar jag mig två års träning och då kommer lite transformationsbilder. Längtar verkligen till det. Kommer kanske att gå på deff innan det, vi får se...
Taggar: Magrutor;

Kommentar:
#1: Danne

Syns tydligt att man blir tvungen att lira beachvolley med t-shirten på i sommar också om du ska vara med i vanlig ordning. :)

Ser bra ut!

Svar: Inte då danne! Tyckte det såg ut som att du börjar komma i bra form :) Tack så mycket, på tal om volleyboll så borde vi lira lite snart igen :)
Kristoffer

2013-03-04 @ 10:54:17
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: